0Item(s)

V košíku nie sú žiadne položky.

Product was successfully added to your shopping cart.
Swipe to the left
Inteligentné vyhľadávanie a nakupovanie.

Inteligentné vyhľadávanie a nakupovanie.

Novodobá nástraha. Nazvime tak obsah, ktorý nás dennodenne priláka na taký či onaký web, stránku, video, fotografiu, článok, produkt, dezinformáciu, skrátka čokoľvek, čo upúta našu pozornosť.

Účinok? Zaručený. Úlohou tohto obsahu je zamestnať našu myseľ, obrať nás o čas, a takmer s určitosťou prahne až k našej peňaženke. Nehovoriac o súboroch cookies, ktoré na nás útočia z každej strany a neostáva nám nič iné, iba ich napokon povoliť.

Áno, niekedy je to veľmi pohodlné, napríklad v momente, keď si neviem spomenúť, kde som len mohol vidieť tie značkové tenisky, kde som čítal tú skvelú recenziu, kde sa koná dané podujatie, o ktorom všetci hovoria, alebo mi pripomenú nákup, ktorý som už v mysli dávno zavrhol, no tentokrát mi na neho ponúkajú 20% zľavu.

Otázka znie, ako sa naučiť inteligentne vyhľadávať, nakupovať, komunikovať a prezentovať svoje názory na internete.

Aj pri tejto forme prijímania obsahov sa musíme správať veľmi obozretne, vedieť sa rozhodovať, kriticky uvažovať a nespoliehať sa na dôveryhodnosť všetkých zdrojov, ktoré sa k nám dostanú. Základom všetkého je poznanie. Čím viac informácii máme, a čím obšírnejšie sú, tým je pohyb na takomto poli pre nás jednoduchší. V súčasnosti je tu, ale aj iná tendencie a to stúpajúca popularita médií, ktoré odvracajú pozornosť od skutočnej reality a faktov. Ich jasným cieľom je narúšať kritické myslenie človeka, spochybňovať jeho úsudok, spochybňovať dôveryhodnosť skutočností tým, že prinášajú zámerne rozličné verzie na jednu tému (na jeden problém). V neposlednom rade aj tým, že dávajú nadbytočný priestor vyjadrovať sa takmer ku všetkému.

Častokrát sa nevieme odosobniť od niektorých tém, bez toho, aby v nás vedome nevyvolali negatívne, alebo naopak veľmi príjemné pocity. Nemusíme však zámerne podľahnúť tomu, čo je populárne a obľúbené u ostatných, musíme uvažovať sami za seba, byť otvorení, ale aj rozvážny.

Čo je pre nás kľúčové? Zaujímať sa o zdroj a pôvod informácií a nepodľahnúť senzáciám, ktoré dehonestujú, ponižujú alebo vychvaľujú človeka, združenie, kultúru, organizáciu, politickú stranu, atď.. Uvedomovať si slobodu slova a prejavu, nie ako nekonečnú studnicu našich vlastných postojov a postrehov, ale naopak uvedomovať si mantinely našej slobody, ktorá končí tam kde začína sloboda iných. Byť náročný, neprijať prvoplánovo čokoľvek sa nám zapáči. Poznať a naučiť sa poznávať. Uplatňovať hodnoty, ktoré sme si osvojili, nevytvárať a neprispôsobovať sa hodnotám, ktoré sú populárne na internete.

Odpoveď na našu otázku by mala byť jednoduchá. Mali by sme vedieť rozlišovať skutočný svet od toho virtuálneho. Robievame to?


mobilNET

Kategória: Odporúčame